مطالب پزشکی - بیماری ها و داروها

مطالب پزشکی - بیماری ها و داروها

دکتر حسین جعفری^ عضو هیئت علمی دانشگاه
مطالب پزشکی - بیماری ها و داروها

مطالب پزشکی - بیماری ها و داروها

دکتر حسین جعفری^ عضو هیئت علمی دانشگاه

معرفی 2 شرکت دارویی دکتر عبیدی و اکسیر

                                    معرفی 2 شرکت دارویی دکتر عبیدی و اکسیر

دکتر حسین جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران گروه فارماکولوژی

به نام نامی که نام ها از او نامیده شد.                               به نام عالمی که علم ها از او خروشیده شد.

                                          به نام عاشقی که عشق ها از او جوشیده شد.


**************************************************************************************

دکتر غلامعلی عبیدی در نوزدهم خرداد ماه سال 1299هجری  شمسی در خانواده ای اصیل و بزرگ در تهران دیده به جهان گشود.

تاریخچه - داروسازی دکتر عبیدی

وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال 1317 وارد دانشکده طب و داروسازی دانشگاه تهران شد و در محضر اساتید به نام آن زمان به کسب دانش پرداخت .

 وی درسال 1322 با درجه دکتری از دانشکده داروسازی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و پس از آن برای گذراندن دوره  تکمیلی عازم به فرانسه شد.

داروسازی دکتر عبیدی | پایگاه اطلاع رسانی کوردستان

اوضاع نابسامان بهداشت، درمان کشور و وضعیت رقت بار بیماران در دوران جنگ جهانی دوم، وی را مصمم به تولید ملی دارو در ایران نمود، این تصمیم، منجر به ایجاد اولین لابراتوار داروسازی کشور در سال 1325 در سه راه امین حضور تهران توسط ایشان گردید.

همچنین در سال 1341 لابراتوار مجهز و پیشرفته تری را در دوراهی قلهک راه اندازی کرد که مدتی پس از فعالیت مجبور به فروش سهام خود به شرکت ایتالیایی لٌپٌتی شد.


با پیگیری های مستمر خود درسال 1337 موفق به دریافت اولین پروانه دارویی برای «قرص وُرمِسید» از وزارت بهداری وقت گردید.

همچنین نشریه پزشک و دارو ازسال 1336 - 1340 تحت نظارت و صاحب امتیازی ایشان در اختیار جامعه پزشکی قرار گرفت.

رمیسید: (اینفلیکسیماب)- درمان بیماری های التهابی روده مثل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو

داروسازی دکتر عبیدی | پایگاه اطلاع رسانی کوردستان

لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی در سال 1352در زمینی حدود 15هزار مترمربع درکیلومتر 8 جاده مخصوص کرج توسط ایشان احداث شد که تا کنون نیز در حال فعالیت می باشد.

داروسازی دکتر عبیدی | پایگاه اطلاع رسانی کوردستان

در سال 1378 داروسازی دکتر عبیدی موفق به دریافت گواهینامه Iso   9001 درمدیریت کیفیت از BVQI انگلستان گردید.

داروسازی دکتر عبیدی | پایگاه اطلاع رسانی کوردستان

در سال 1380 آزمایشگاه کنترل کیفیت داروسازی دکتر عبیدی موفق به دریافت گواهینامه آکرودیته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.


درسال 1381 شعبه ­ای از لابراتور داروسازی دکتر عبیدی با حضور رئیس جمهور وقت در شهر سمرقند کشور ازبکستان افتتاح شد.​​  دکتر غلامعلی عبیدی انسانی وارسته، خَیّر، و عاشق علم و تولید بود. وی انرژی زاید الوصف و پویایی خاصی داشت و همواره فراتر از زمان خود می اندیشید. سرانجام قلب پدر صنعت داروسازی ایران در غروب روز 28شهریور سال 1383 در بیمارستان توس از حرکت بازایستاد.

See the source image

شرکت کوبل دارو به عنوان برترین شرکت واردکننده دارو در ایران بیش از 90 درصد سهام شرکت داروسازی دکتر عبیدی را خریداری نمود.

سالم خبر - گم شدن ارز تخصیصی و عدم واردات دارو کذب محض است

بزرگترین و جدیدترین خط تولید مایعات کشور با رعایت اصول GMP و براساس استاندارد های بین المللی با حضور رئیس وقت سازمان غذا و دارو راه اندازی شد.

کسب گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه  ((IMS   Integrated Management System 

مهندسان و متخصصان داروسازى دکتر عبیدى پس از 2 سال تلاشهاى بى وقفه و استاندارد سازى هایى در سطح جهانى ، موفق شدند، گواهى بین المللى مدیریت یکپارچه  را از بازرسان و ناظرین آلمانى "توف نورد" دریافت کنند. به دست آوردن گواهینامه مدیریت یکپارچه مستندسازى و استقرار سه سیستم مدیریت کیفیت  (ISO14001) سیستم مدیریت زیست محیطى، (ISO9100) و سیستم مدیریت ایمنى و بهداشت حرفه اى  OHSAS18001) )درکالبد یک سازمان محسوب مى شود که اینک شرکت داروسازى دکتر عبیدى به این قله افتخار صعود کرده است.

 

پروژه بازسازی و افزایش ظرفیت خط تولید داروسازی دکتر عبیدی افتتاح شد /  رونمایی از 6 داروی  داروسازی دکتر عبیدی | پایگاه اطلاع رسانی کوردستان

افتتاح خط تولید داروهای خاص​ 

در آستانه‌ی هفتادمین سال تأسیس داروسازی دکتر عبیدی و هم‌زمان با روز داروسازی، خط جدید تولید داروهای خاص با حضور دکتر دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو، افتتاح شد. در نخستین گام در این خط تولید، داروی «دی متیل فومارات» با نام تجاری به «دیفوزل» برای بیماران «ام اس» تولید شد. خط تولید داروهای خاص تحت لیسانس شرکت هلندی است، اما برای نخستین بار در ایران تولید خواهد شد. ​​

داروسازی دکتر عبیدی از دیرباز با توجه به رویکرد های ارزشمند مرحوم دکتر عبیدی کیفیت را سر لوحه امور و تولیدات خود قرار داده و در سالهای اخیر با تدوین برنامه بلند مدت در این زمینه و با بکارگیری بهترین مشاوران خارجی در این حوزه گام های بلندی برداشته است و اخذ گواهینامه های GMP خطوط مختلف و گواهینامه IMS سیستم مدیریت یکپارچه شاهدی بر این اقدامات می باشد.

داروسازی دکتر عبیدی بعنوان محبوب ترین برند دارویی کشور، امروز توانسته است بعنوان تولید کننده داخلی مورد وثوق و توجه بیماران و پزشکان متخصص باشد به طوری که در یک تحقیق میدانی اعتماد پزشکان و بیماران به برند عبیدی بعنوان داروی ایرانی بیش از 61 درصد بیان شده است.

برمبنای آخرین اطلاعات منتشره در سایت سازمان غذا و دارو (آمارنامه سال 95 )شرکت از نظر مبلغ فروش مقام اول و از نظر مقدار داروهای فروش رفته مقام دوم را در بین شرکتهای تولیدی داروی کشور داراست. شرکت همچنین دارای 141 پروانه ساخت دارو می باشد و در سال 1396 یازده محصول جدید به بازار ارائه نموده است .ما داروهای جدید روانه بازار کردیم که از مهمترین آنها می توان به اکساتنت در الین آنتی بیوتیک، نئوراپا بعنوان سومین داروی خاص عبیدی برای الین ضد سرطان و دپیارن در الین نفرولوژی و کلیه اشاره نمود.


معرفی و تاریخچه شرکت داروسازی اکسیر

کارخانه داروسازی اکسیر در زمینی با وسعت 36 هکتار با زیر بنای معادل 60هزار متر مربع در شهرستان بروجرد در استان لرستان واقع شده است. این کارخانه از بزرگترین واحد های صنعتی کشور، در عرصه تولید داروهای انسانی است که با تکنولوژی پیشرفته خطوط تولید و مجموعه ای مجزا از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پرسنل کارآزموده و متخصص ، هم اکنون بیش از یکصد و شصت نوع فرآورده دارویی در دوزها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می نماید.محصولات این شرکت شامل فرآورده های دارویی به شکل قرص، کپسول، آمپول، شربت ویال تزریقی و شربت و پودر برای سوسپانسیون خوراکی می باشد در کنار این حجم از تولیدات تخصصی، واردات و تولید داروهای انحصاری، تحت لیسانس و فرآورده های بیوتکنولوژی از دیگر محصولات شرکت می باشد.

شرکت داروسازی اکسیر به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تولیدکنندگان دارویی کشور در سال 1367 تاسیس و در سال 1373 به بهره برداری رسید.این شرکت در سال 1379 به بازار بورس وارد گردید. موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه، احداث و بهره‌برداری از کارخانجات تولید انواع داروهای انسانی، داروهای حیوانی، فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، شیر خشک و غذای کودک و صنایع جنبی به‌منظور تهیه، تولید، بسته‌بندی، توزیع، فروش، واردات و صادرات انواع اقلام فوق و مواد اولیه مربوط به آن می باشد.

در این شرکت از یک سامانه ارزشیابی کامل و استاندارد برای نظارت بر کیفیت استفاده می شودو اجرا می گردد. . در این سامانه کنترل های دقیق و مستمر در کلیه مراحل از زمان ورود مواد اولیه تا محصول نهایی در آزمایشگاه های کنترل کیفیت و واحد تضمین کیفیت شرکت صورت می پذیرد که یکی از آزمایشگاه های رفرنس و مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. تمامی فرآیند ها مطابق استانداردهایGMP و قواعد WHO طراحی میگردد.
بهره برداری از فناوری های جدید و دانش روز در شرکت اکسیر این امکان را برای شرکت فراهم کرده است که ضمن دستیابی به کیفیت برتر در تولید محصولات خود قیمت های رقابتی مناسب را در قرارداد های تجاری و خرید محصولات دارویی در داخل و خارج کشور در اختیار مشتریان خود قراردهد.

افزایش تولید کارخانه داروسازی اکسیر با وجود تحریم‌ها - ایسنا

این شرکت با صادرات محصولات کشورهای مختلف جهان منجمله افغانستان، اوکراین، یمن، فیلیپین، آذربایجان، تاجیکستان، عراق، سوریه، سومالی، سریلانکا، اوگاندا، ارمنستان و لبنان سبب شده است تا با کسب عنوان صادر کننده نمونه برای شش سال متوالی به عنوان شرکت ممتاز صادراتی کشور انتخاب گردد.

علاوه بر این جلب اعتماد شرکت های معتبر بین المللی برای انجام پروژه های مشترک و تولید تحت لیسانس محصولات آنها و همچنین دریافت استاندارد های ایزو 9001 برای سیستم مدیریت کیفیت، ایزو 14001 برای سیستم مدیریت زیست محیطی، 18001OHSAS برای سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای انتخاب و عنوان یکصد برند برتر ایران برای دو سال متوالی، کسب جوایز در ارزیابی های جایزه کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران در چهار سال متوالی و اخذ گواهی نامه های اشتهار به کیفیت سه ستاره، همچنین کسب تقدیر نامه تعالی سازمانی ، دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کشور به مدت سه سال، دریافت تقدیرنامه از فرماندار بروجرد بعنوان یکی دیگر از مصادیق رضایت نمایندگان جامعه از فعالیت های شرکت، دریافت تقدیرنامه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان خانه بهداشت کارگری نمونه، کسب موفقیت در فرمولاسیون و تولید داروهای جدید ایرانی از دیگر افتخارات شرکت اکسیربوده است.

بر همین اساس و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (بعنوان تنها راه ادامه روند پیشرفت کشور در شرایط راهبردی کنونی) این شرکت با سه هدف اصلی اقدام به بازنگری و به روز رسانی ارکان جهت ساز    و اهداف کلان خود نموده است.

لیست مراکز پخش شرکت داروسازی اکسیر

داروپخش ، هجرت ،البرز ، رازی ،التیام و ا کسیر

 

تعدادی از داروهای برند شرکت اکسیر

زایلوفن :محلول                                                                    سوپرانم  :  ویال

زیمکسیر :شربت                                                                  لوپراکس : قرص وشربت

سداف 180 :قرص                                                                 مکسولوسین  : کپسول

سداف 60 :قرص                                                                        میدازوکس    : آمپول

افلواکسیر : قرص                                                                   گاما ایمونکس  : ویال

تایلوفن : آمپول                                                                    لانسولین  : تزریقی

تقدیر از مدیرعامل شرکت دارو سازی اکسیر به عنوان کارآفرین برتر | معاونت امور  مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

        رونمایی از محصولات داوسازی اکسیر با حضور وزیر رفاه و رئیس سازمان تامین اجتماعی

با تلاش تیم متخصص شرکت داروسازی اکسیر و با بکارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا، خط تولید کارتریج دندانی شرکت داروسازی اکسیر به بهره برداری رسید. با راه اندازی این خط محصولات متعددی در زمینه داروهای بی حس کننده موضعی دندانپزشکی به تولید انبوه خواهند رسید که از آن جمله می توان به کارتریج زایلوپن ® اشاره کرد. زایلوپن ® ، کارتریج 8/1 میلی لیتری حاوی 36میلی گرم لیدوکائین هیدروکلراید و 5/22میکروگرم اپی نفرین بی تارترات (1:100,000) می باشد.

لوپیروکس  : آمپول                                                         اکسی پنتال  :  ویال

اکسی پیم  :  ویال                                                          وازوپرسین ( هایپرس ) :    آمپول

اکسی پرام :  قرص              دفروکسیر   :    ویالاکسیپرازول : کپسول                دریمکس 5  :     قرص

موارد مصرف وازوپرسین

-پرادراری: می تواند اختلال مایعات ناشی از پرادراری موقت به علت کاهش ADH که در اثر جراحی های اعصاب یا صدمه به سر اتفاق می افتد را اصلاح کند.

CPR: به دلیل اثرات تنگ کنندگی عروق این دارو بصورت تک دوز به عنوان جایگزین دوز اولیه یا ثانویه اپی نفرین در ACLS حین CPR استفاده می شود.

-تورم روده: جهت تحریک حرکات دودی روده به منظور پیشگیری یا بهبود فلج روده، تورم روده بعد از اعمال جراحی و تورم ناشی از پنومونی یا سمیت های خونی استفاده می شود.

-اعمال رادیوگرافی روده

-شوک وازودیلاتوری: در صورت موثر نبودن سایر منقبض کننده های عروقی در سندروم شوک سپتیک استفاده می شود.

مکانیسم اثر وازوپرسین

این دارو با افزایش نفوذپذیری سلولی در مجاری جمع کننده ادرار سبب افزایش بازجذب آب و به دنبال آن کاهش حجم و افزایش اسمولاریته ادرار می شود.با مقادیر زیادتر از مقدار فیزیولوژیک وازوپرسین موجب تنگ شدن عروق خونی و نیز انقباض عضلات صاف دستگاه گوارش می گردد.

عوارض جانبی وازوپرسین

بی رنگ شدن پوست، تهوع، آروغ زدن، کرامپ های شکمی، تمایل به خروج مدفوع، واکنش های حساسیتی، انقباض عروق کرونر و مسمومیت با آب از عوارض جانبی مهم دارو می باشند.

بی حسی لیدوکائین اپی نفرین ( زایلوپن )-فروشگاه آنلاین دندانپزشکی دنسیکس  فواید مصرف کپسول چاق کننده اکسیر | دلگرم

                                    نمونه داروهای تولیدی شرکت دارویی اکسیر

اخبار – شرکت داروسازی اکسیر      داروی داپوکستین قرص خوراکی 30 mg محصول داروسازی اکسیر - داروشناسIrex2world.ir | محصولات صادراتی ایران – داروسازی اکسیر - قرص

                                نمونه داروهای تولیدی شرکت دارویی اکسیر

......................................................................................................................................................................

میان ما که نرفتیم و ورفته ها  شاید                      تفاوتی ست در آغاز و در نهایت نیست

                         

                                 هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

                                         ثبت است در جریه عالم  دوام ما

بعد از وفات تربت ما در زمین مجوی                           در سینه های مردم عارف قرار ما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.